• Din order skickas från vårt lager i Stockholm. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår kundservice för att om möjligt ändra din order.
• Samtliga priser anges inklusive moms för privatpersoner. Priserna inkluderar frakt och inkluderar inte returkostnader inom Sverige, om inte annat anges. Särskilda avgifter kan tillkomma för fakturaupplägg, snabbleverans och för outlösta paket.
• Begagnade mobiler & surfplattor som vi säljer säljs med vinstmarginalbeskattning. Det innebär att det inte finns någon moms som ett företag kan göra avdrag för. För säkerhetsskull rekommenderar vi våra kunder att kolla informationen i kassan innan utcheckning.
• Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
• Vi skickar beställningar med Postnord och DHL.
• Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget.
• Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
• Outlösta paket/fel angiven adress: För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr så kommer vi debitera en avgift på 199 kr, för ej utlösta paket med ett varuvärde över 500 kr så kommer vi debitera en avgift på 399 kr för att täcka uppkomna kostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 6 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om vi får tillbaka försändelsen pga okänd adress eller att du har flyttat så debiterar vi 49 kr för att täcka hanteringskostnaden.
• Fraktkostnaden - vi bjuder på fraktkostnaden vid alla beställningar över 999kr. Detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.
• För leverans av beställningar med produktvärde som understiger 1000 kr erbjuder vi följande fraktsätt:
Brev / Varubrev 1:a klass – För beställningar med mindre vikt och volym. Din beställning levereras direkt hem i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så att du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.
Beställningar som har ett ordervärde över 1000 kr skickas med DHL eller PostNord och går att spåra.
• Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (6 månader). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
• Har du fått en trasig eller fellevererad vara så kan du kontakta oss på info@teknikhouse.se och få en frisvars-adress, så att du kan returnera den utan kostnad till oss.
• Vid felaktigt användande av vår frisvarsadress debiteras den faktiska portokostnaden i efterhand.
• Tänk på att ångerrätten inte gäller vissa produkter vid öppnad plomberad förpackning. Detta inkluderar reservdelar, minneskort, USB-stickor, batterier, hörlurar/headset samt andra plomberade produkter.
• Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader till oss och ansvaret att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag att ske på mellan 30-100% av produktens värde. Vid godkänd retur återbetalas varuvärdet och ej frakten som betalades i samband med beställningen.
• Vid köp av begagnad enhet så gäller endast ångerrätten/öppet köp om telefonen är i obruten förpackning (att klistermärket som sitter över förpackningen är obrutet).
• Produkten måste vara oanvänd och fortfarande i samma skick som när den mottogs. Produkten måste även ligga i sin förpackning, med intakta skyddande klistermärken och etiketter.
• En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.
• För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Skicka sedan varan till vår returadress, Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Ångerrätten är ej tillämplig för företag. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick. Teknikhouse avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligt oförändrat skick.
• Nordic Teknik House AB/teknikhouse.se förbehåller sig rätten att ta ut en avgift på 300-500 kr vid felbeställning. Returfrakt i dessa fall bekostas av konsument.
• Vi ställer vissa krav på hur reklamationer av defekta delar eller ångerköp ska hanteras- Detta för att påskynda ett eventuellt utbyte samt för att vi i vår tur ska kunna reklamera delarna. För att en retur ska godkännas krävs att samtliga nedanstående villkor är uppfyllda: - För glasskärmarna samt displayer ska inte skyddsfilmen/transportskyddet ha avlägsnats, dvs display eller touchscreen ska ej ha varit monterad och skyddsfilmen ska aldrig avlägsnats, inga repor/sprickor på touchskärmen.
- LCD skärmar behövs testas innan montering. Det är därför viktigt att testa skärmen utan att limma fast den på telefonen, detta görs genom att koppla ihop kablarna. Är det något fel på skärmen behöver ni skicka ett foto som visar att den är defekt samt eventuell synlig fysisk skada på skärmen. Detta skickas till info@teknikhouse.se.
- Bifoga även en kort förklaring som beskriver defekten med reservdelen. Då kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage.
- Garanti för skärmar gäller endast touch- och skärmfunktion. Kontakta oss snarast om dessa visar sig vid test. Kosmetiska fel täcks ej, täckning av garantin går även förlorad vid tappskador, slitage, felaktig montering eller om ett fel med skärmen orsakats av utav yttre påverkan.
• Reklamation till Teknikhouse ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom sex (6) månader, utom uppladdningsbara batterier och begagnade mobiler & surfplattor som säljs med 3 månaders garanti. Teknikhouse förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vid reklamation, kontakta kundtjänst så skickar vi dig en fraktsedel för fri returfrakt. Teknikhouse har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt.
• Ditt garantibevis är din orderbekräftelse som du erhåller via epost, samt är bifogad i ditt paket.
• Teknikhouse.se säljer alla produkter med garanti mot fabrikationsfel enligt konsumentköplagen. Våra garantivillkor är ett år mot fabrikationsfel på nya produkter, och tre månader på begagnade varor och uppladdningsbara batterier. När tillverkaren lämnar annorlunda garantivillkor framgår det i produktspecifikationen. Vissa företag har utökade garantier, såsom Deltaco, Sony, Nokia, Samsung, Sandisk m.fl.
För mer info besök respektive tillverkares hemsida. Alla eventuella garantier gäller i Sverige.
• En vara kan reklameras i 3 år efter att du tagit emot produkten men ska reklameras inom skälig tid. Observera att eventuella förändringar på produkten till följd av normalt användande kan ge upphov till att en reklamation avslås, även modifiering av en produkt genom mjukvara ger skäl till avslag på returnering.
• Felaktiga reklamationer som beror på handhavandefel eller bristande erfarenhet av enhetsreparationer debiteras med lägst 199 kr inkl. moms. Du bör undersöka alla produkter noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de ska samt att de har de egenskaper du förväntar dig. Om du reklamerar ett fel och att det efter vår undersökning av det påstådda felet visar sig att produkten inte är felaktig på det sätt som du beskrivit har vi rätt till ersättning för dess undersökningskostnader. Du bör därför beskriva felet noggrant och utförligt. Undersökningskostnaderna varierar per produkt och avtalas särskilt i samband med respektive reklamation, men är som lägst 199 kr inkl. moms. Du kommer också att debiteras kostnader för Teknikhouse retur av den felfria produkten. Teknikhouse har rätt att avvakta retur av produkten tills sådana avgifter och kostnader erlagts.
• Ansvar vid skada: Nordic Teknik House AB/Teknikhouse.se kan ej krävas eller hållas ansvariga ekonomiskt eller juridiskt för skador på hårdvara, mjukvara eller förlust av sparat minne som uppstår i samband med reparationer, oavsett orsak eller anledning. Nordic Teknik House AB/Teknikhouse.se kan ej heller krävas på ersättning för reparationer som resulterar i merarbete eller kostnader som uppkommer pga defekt produkt eller försenade leveranser. Vi rekommenderar att en fackmannamässig reparatör eller någon med väldigt god erfarenhet utför reparationen.
• Returnera produkten du vill byta till oss. Gör sedan en ny beställning på teknikhouse.se på produkten du önskar. När vi har mottagit din retur krediterar vi dig för varan och du får pengarna tillbaka. Vid bruten förpackning omfattas ej hörlurar, headset, minneskort eller andra plomberade produkter av bytesrätten.
Egen fraktsedel
När du har informerat oss om din retur kan du välja valfri transportör och ange våra returuppgifter för att beställa frakten till oss. Tänk på att vi inte hämtar ut paket som hamnar hos ombud (t.ex. Rekommenderat Brev eller MyPack Collect). Skicka paketet direkt till vår returadress. Dubbelkolla med din valda transportör så paketet inte kommer till ett serviceombud, eventuella avgifter för returnerade paket som hamnat hos ombud betalas av kund.
Skriv ut denna sida och bifoga retursändningen till följande adress:
Nordic Teknik House AB/teknikhouse.se
Fittjavägen 23
145 53 Norsborg
• Har du inte tillgång till en skrivare så kan du ta ett eget papper och skriva följande info på det: Ordernumret och felbeskrivning.
• Väljer du att få pengarna tillbaka för din retur/reklamation, så krediteras du till det konto som du betalade med vid beställning. Har du valt att betala med faktura ber vi dig logga in på Klarna.com/se och förlänga förfallodatumet för att ge oss tid att hantera returen/reklamationen. Hanteringstid vid en reklamation är upp till 10 dagar.
- Klarna Checkout
• Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
• Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
- Payson
• Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard eller de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se
- Swish
Hantera din betalning snabbt med hjälp av Swish. Ange det telefonnummer som är kopplat till ditt Swish-konto i adressfältet. När du klickar vidare till köp så kan du öppna upp Swish på din mobila enhet och slutföra betalningen. Det sista som görs vid en transaktion genom Swish är att du verifierar dig genom BankID eller Mobilt BankID. Eventuell återbetalning görs genom Swish.
• Minimiorder är 29 kr inklusive moms.
• Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
• Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
• När du blir kund hos Teknikhouse.se kan du välja om du vill ta emot nyhetsbrev från oss via mail. Du kan när som helst avregistrera dig från att få erbjudanden via mail.
• Genom att lämna omdömen kring produkter på Teknikhouse.se ger du också Teknikhouse rätten att publicera dem på Teknikhouse.se samt i andra kanaler och medier. Teknikhouse förbehåller sig rätten att inte publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.
• Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Samtliga texter och bilder som finns på sidor inom www.teknikhouse.se är skyddade av lagstiftning både inom svensk lag och internationell lag. Under inga omständigheter så får våra texter eller egna bilder användas i kommersiella ändamål utan vårt tillstånd. Otillåten användning anmäls omgående till ansvarig myndighet, ingen varning eller liknande skickas ut innan detta. Användningen av dessa kommer också att faktureras.
Bilder tagna utav Nordic Teknik House AB för produktuppvisning, antingen på sidan eller via kundtjänst, får ej brukas kommersiellt utan endast för personligt bruk. Detta inkluderar exempelvis bedömning av produktkvalitet inför köp och återkoppling i eventuella kundtjänstärenden.
Då vi lägger märke till att våra texter och i enskilda fall våra egna framtagna produktbilder används utav andra i kommersiella syften tar vi rättsliga steg för att skydda vårt egna arbete. Texter tar lång tid att skriva och optimera för dagens digitala marknad, vilket samtidigt är varför vi antar att många kopierar men också varför arbetet är värt rättsliga åtgärder. Tid är pengar, det vet både vi och de som stjäl vårt material om.
Köpvilkoren uppdaterades 2019-05-01