• Logga in
  •  /
  •  Alltid fri frakt över 499 kr
  •  Snabba leveranser
  •  Öppet köp 30 dagar

1. Öppet köp & Retur

• Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Öppet Köp gäller i 30 dagar från beställningsdatum. Det är alltid garanti på de produkter du köper (standard är 6 månader). Du kan läsa om undantag längre ner. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

• Har du fått en trasig eller fellevererad vara så kan du kontakta oss på info@teknikhouse.se och få en frisvars-adress, så att du kan returnera den utan kostnad till oss. När varan är trasig behöver du uppvisa detta innan du kan få en returfraktsedel. Se till så att ditt bifogade material är klart och tydligt.

• Vid felaktigt användande av vår frisvarsadress debiteras den faktiska portokostnaden i efterhand.

• Tänk på att ångerrätten inte gäller vissa produkter som reservdelar, minneskort, USB-stickor, batterier, hörlurar/headset samt andra plomberade produkter. När man ångrar ett köp är det viktigt att nästa kund som mottar varan också får den i nytt skick.

• Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader till oss och ansvaret att försändelsen når oss ligger hos dig som kund.

• Vid defekt förpackning eller uppenbar påverkan på produkten kommer prisavdrag att ske på mellan 30-100% av produktens värde. Vid godkänd retur återbetalas varuvärdet och ej frakten som betalades i samband med beställningen.

• Vid köp av begagnad enhet så gäller endast ångerrätten/öppet köp om telefonen är i obruten förpackning (att klistermärket som sitter över förpackningen är obrutet).

• Produkten måste vara oanvänd och fortfarande i samma skick som när den mottogs. Produkten måste även ligga i sin förpackning, med intakta skyddande klistermärken och etiketter. 

• För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Skicka sedan varan till vår returadress, Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. 

• Ångerrätten är ej tillämplig för företag.

• Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick. Teknikhouse avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligt oförändrat skick.

• Nordic Teknik House AB/teknikhouse.se förbehåller sig rätten att ta ut en avgift på 300-500 kr vid felbeställning. Returfrakt i dessa fall bekostas av konsument.

• Vi ställer vissa krav på hur reklamationer av defekta delar eller ångerköp ska hanteras- Detta för att påskynda ett eventuellt utbyte samt för att vi i vår tur ska kunna reklamera delarna. För att en retur ska godkännas krävs att samtliga nedanstående villkor är uppfyllda: - För glasskärmarna samt displayer ska inte skyddsfilmen/transportskyddet ha avlägsnats, dvs display eller touchscreen ska ej ha varit monterad och skyddsfilmen ska aldrig avlägsnats, inga repor/sprickor på touchskärmen.

- LCD skärmar behövs testas innan montering. Det är därför viktigt att testa skärmen utan att limma fast den på telefonen, detta görs genom att koppla ihop kablarna. Är det något fel på skärmen behöver ni skicka ett foto som visar att den är defekt samt eventuell synlig fysisk skada på skärmen. Detta skickas till info@teknikhouse.se.

- Bifoga även en kort förklaring som beskriver defekten med reservdelen. Då kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Teknikhouse ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom sex (6) månader, utom uppladdningsbara batterier och begagnade mobiler & surfplattor som säljs med 3 månaders garanti. Teknikhouse förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vid reklamation, kontakta kundtjänst med material som tydligt uppvisar det erfarna problemet så skickar vi dig en fraktsedel för fri returfrakt. Teknikhouse har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt.

• Ditt garantibevis är din orderbekräftelse som du erhåller via epost, samt är bifogad i ditt paket. 

• Teknikhouse.se säljer alla produkter med garanti mot fabrikationsfel enligt konsumentköplagen. Våra garantivillkor är ett år mot fabrikationsfel på nya produkter, och tre månader på begagnade varor och uppladdningsbara batterier. När tillverkaren lämnar annorlunda garantivillkor framgår det i produktspecifikationen. Vissa företag har utökade garantier, såsom Deltaco, Sony, Nokia, Samsung, Sandisk m.fl.

För mer info besök respektive tillverkares hemsida. Alla eventuella garantier gäller i Sverige.

• En vara kan reklameras i 3 år efter att du tagit emot produkten men ska reklameras inom skälig tid. Observera att eventuella förändringar på produkten till följd av normalt användande kan ge upphov till att en reklamation avslås, även modifiering av en produkt genom mjukvara ger skäl till avslag på returnering. 

• Felaktiga reklamationer som beror på handhavandefel eller bristande erfarenhet av enhetsreparationer debiteras med lägst 199 kr inkl. moms. Du bör undersöka alla produkter noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de ska samt att de har de egenskaper du förväntar dig. Om du reklamerar ett fel och att det efter vår undersökning av det påstådda felet visar sig att produkten inte är felaktig på det sätt som du beskrivit har vi rätt till ersättning för dess undersökningskostnader. Du bör därför beskriva felet noggrant och utförligt. Undersökningskostnaderna varierar per produkt och avtalas särskilt i samband med respektive reklamation, men är som lägst 199 kr inkl. moms. Du kommer också att debiteras kostnader för Teknikhouse retur av den felfria produkten. Teknikhouse har rätt att avvakta retur av produkten tills sådana avgifter och kostnader erlagts.

• Ansvar vid skada: Nordic Teknik House AB/Teknikhouse.se kan ej krävas eller hållas ansvariga ekonomiskt eller juridiskt för skador på hårdvara, mjukvara eller förlust av sparat minne som uppstår i samband med kundens egna utförda reparationer, oavsett orsak eller anledning. Nordic Teknik House AB/Teknikhouse.se kan ej heller krävas på ersättning för reparationer som resulterar i merarbete eller kostnader som uppkommer pga defekt produkt eller försenade leveranser. Vi rekommenderar att en fackmannamässig reparatör eller någon med väldigt god erfarenhet utför reparationen.

 

2. Skicka varor i retur

Om du önskar skicka tillbaka en vara du köpt av oss behöver du Skriv ut denna sida och bifoga retursändningen till följande adress:

Nordic Teknik House AB/Teknikhouse.se

Fittjavägen 23

145 53 Norsborg

– Har du inte tillgång till en skrivare så kan du ta ett eget papper och skriva följande info på det:

  • Ordernumret (finns i din orderbekräftelse).
  • Ditt namn.
  • Antal och namn på de produkter som du önskar returnera.
  • Anledning till retur / felbeskrivning.
     

Har du några frågor eller funderingar så är det bara att kontakta oss på info@teknikhouse.se

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter

Handla

Information


Moms visas: